30.9.2015

Elämää Espanjassa

Niin se vaan on hurahtunu jo 10 päivää täällä uudella maaperällä, vaikka alussa olin ihan varma että tää aika ei kulu millään :) Kun tekemistä ja uteliaisuutta uusia asioita kohtaa riittää niin sillon aika menee tosi nopeesti. Työpäivät välillä on melko pitkäveteisiä sillä tekemistä ei aina riitä kaikille. Ja parhaillaan meitä opiskelijoita tuolla samalla osastolla on ollu 3, eli niinä päivinä tuntuu aika ihan älyttömän pitkältä. Toki alussa sairaanhoitaja ohjaajat ei uskalla antaa tekemistä muuta kun oman valvovan silmän alla mutta toivotaan että vastuuta saisi pikku hiljaa enemmän ja enemmän. Kaikki hoitajat tuolla osastolla edelleenkin on oikein mukavia, vaikkei välttämättä yhteistä kieltä olisikaan :D Mutta se asia mikä mua ärsyttää tai lähinnä ahistaa tuossa harjoittelussa on se että ohjaaja vaihtuu suunnilleen joka päivä. Ja tunnetusti kun jokainen tekee asiat omalla tyylillään niin on tosi vaikea saada luotua itselleen selvää kuvaa siitä että mitä tehdään mitenkin ja millon varsinkin tässä alussa. "Rutiinien" luominen itselleen on ihan älyttömän vaikeeta. Tuntuu siltä tällä hetkellä, että joka päivä on ihan ensimmäinen päivä harjoittelussa. Kun mää oon sellanen ihminen joka vaatii aikaa, rauhaa ja kunnon perehdytystä ennen kun saan hommat jollainlailla edes sujumaan. Mutta itseppähän olen tämän vaihtoehdon valinnut joten ei kannata suuremmin valitella!

Maanantaina mää kävin sen mun kannettavan viemässä yhteen liikkeeseen jota yksi vanhempi naisihminen suositteli mulle Facebookissa kun mää siellä panikoin asiaa ja kysyin neuvoa. Ja hän vielä halusi lähteä mulle tulkiksi mukaan, sillä omistajat ovat ruotsalaisia. Eikä mun ruotsinkielen taidolla asiaa selvitetä! :D Tosin kyllä hyö englantiakin puhu. Mutta siis siitä koneesta meni näyttä rikki ja korjata ei kannata. Joten päädyttiin siihen että hommataan siihen erillinen näyttö ja se tyyppi siellä asentaa sen. Mutta tänäänpä mulle soitettiinki sieltä liikeestä että kyseinen näyttö ei pelaa läppärin kans yhteen ja he joutuvat tilaamaan sopivan näytön jostain. Ja hyvällä tuurilla mää saan sen koneen takasi vasta ehkä ensi viikolla.. Että nyt ollaankin täysin puhelimen varassa siihen asti.. :/ Mutta onneks nykyään puhelimen kautta pystyy hoitamaan melkein kaiken.

Eilen täällä oli niinkin hurjapäivä että sato vettä ja yöllä jopa ihan ukkosti :D Kun täällä ei kovin usein vettä edes sada, niin ihan se oli kai jo tervetullutta :) Muina päivinä on ollu tosi aurinkoinen ja lämmin keli. Mun oli vaikee uskoo kun kuulin että, tällä hetkellä saattaa Suomessa aamulla lämpötila olla lähempänä nollaa, kun taas täällä on vielä niin lämmin :D Ja jos täällä lämpötila on alle 20 astetta niin meinaa kylmö tulla shortseissa ja topissa ollessa! :D Mitenkähän mää pärjään kun palaan takas Suomeen joulukuussa!? :D

Tänään mää päätin että töiden jälkeen mää vaan nautin tosta auringosta ja lepään (muut päivät tähän mennessä juossu edes takas kun pätön kana). Ja ai että miten ihana olikin köllötellä auringon paisteessa ottamassa aurinkoa omalla parvekkeella ihan kaikessa rauhassa! :) Pitihän se toki tällä kertaa mahasta polttaa yksi alue, mutta muuten onnistuin suojaamaan ihon aurinkorasvalla! :D Nyt aattelin ruveta pikku hiljaa nukkumaan että jaksaa taas huomenna olla skarppina töissä :) Ja onneks ei mitään tautia tullukkaan.

Ja vitsit mää ootan marraskuuta aivan älyttömästi, sillä sillon mää saan tänne rakkaita ihmisiä kylään! <3 Niitä onkii ollu jo ikävä! :) Ja toivottavasti ne tois mukanaan mulle ruisleipää ;)

Mutta nyt nukkumaan! :) Kauniita unia! <3

<3 Terhi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti