25.11.2015

Jäljelle jäi vaan...



Yksinäisyys ja kova koti-ikävä..
Ihan itku tuli kun tään kuvan sain! <3
Eilen maanantaina koitti se päivä mitä mä olin jo kauhulla pelännyt viimeisen kuukauden ajan, eli se että mä oon täällä taas yksin. Eilen aamulla kävin hyvästelemässä äitin ja siskon lentokentällä ja itkuksihan se taas meni, vaikka ei meidän pitäny edes itkeä! Siskon ja äitin lähdön jälkeen on tuntunu täysin siltä että mäki haluan jo lähteä täältä. Mulla ei oo minkäänlaista mielenkiintoa tai motivaatiota olla enää täällä. Mutta aavistuksen lohtua tähän ikävään tuo se että itselläni täällä jäljellä on vain 26 päivää. Ja mun on pakko saada todistettua erityisesti ittelleni se että kyllä mä vaan hitsiläinen pystyn tekemään asioita mitkä ei aina liiemmin kiinnosta mutta myös tekemään asioita mistä ei oo oikeesti koskaan edes osannu unelmoidakaan. Tään reissun aikana mä oon oppinu itsestäni ihan äärettömän paljon uutta ja saanut vahvistusta mun omille tuntemuksille ja haaveille. Tään jälkeen mää osaan arvostaa Suomea ihan eri tavalla kuin ennen tänne lähtöä!




Lentokentällä vielä hyvästien jälkeen istuskellessani aattelin tehdä jotain mieltä piristävää ja loppujen lopuksi päädyin menemään Malagan lentokentän läheisyydessä olevaan "kauppakeskukseen" Plaza Mayoriin. Alussa se paikka tuntui ihan äärettömän sekavalta mitä se kyllä oikeesti onkin :D Jos kuka ei vielä tiedä niin Palaza Mayor on ns. ulkotilassa oleva kauppakeskus :D Eli liikkeet on vieri vieressä mutta yhdestä liikkeestä tullessa ulos oletkin jo ulkona. Mutta ne kaikki liikkeet on kuitenkin samojen muurien ja porttien sisäpuolella. Ja olipas kyllä taas niin monimutkaisesti selitetty että en ihmettele jos joku ei saa selvää! :D Mutta tuossa nyt on joka tapauksessa linkki sinne, jos haluaa käydä kurkistelemassa netistä et mitä sieltä löytyy :) http://www.plazamayor.es/en/
Mulle yllätysyllätys mieleisin ja aikaa vievin kauppa oli Niken outlet :D Mää vaan pyörin siellä ympyrää ja ihastelin kaikkia hienoja urheiluvaatteita, sillä hinnat oli halvemmat kun muissa liikkeissä. Onneks sieltä ei lähteny nyt mukaan muuta kun yhet shortsit ja yksi juoksupaita :D
Plaza Mayorilta löytyy suunnilleen samat kaupat kuin Malagan keskustasta, Miramarista sun muista suuremmista shoppailupaikoista. Mutta kaikille shoppailuholisteille voin paikkaa ehdottomasti suositella ja aamupäivästä siellä ei eilen ainakaan ollu juurikaan edes muita kun minä ja pari muuta hassua ihmistä :D Ja tonne pääsee kätevästi muun muassa junalla Fuengirolasta tai Malagasta (sillä on oma pysäkki aivan sisään käynnin vieressä :D) Toki bussillakin sinne pääsee, taksista nyt puhumattakaan :D



Shoppailun jälkeen suuntasin junalla Fuengirolaan ja kampaajan penkkiin. Lopputulos nyt ei ollu ihan täysin sellanen niin kun olisin halunnu :/ Nyt nää hiukset lähinnä muistuttaa jotain vaaleanruskean ja harmaan sekoitusta.. Toiveena oli siis päästä eroon tyvikasvusta, mutta koko hemmetin tukasta tuli sit tyvikasvun värinen!! :/ En tykkää niiin yhtään tästä kuontalosta.. Eli sinne meni ne mun vaaleet hiukset. Ja ennen kun kukaan ehtii mitään sanomaan niin ihan oli suomalainen ja suomea puhuva tämä parturi. Mutta noh, onpahan ainaki vielä hiukset päässä..

Äitin mukaan kun sain osan omista vaatteistani jo tungettua (en kuvittele enää niitä tarvitsevani) niin olihan mun sit pakko käydä ostamassa uusi laukku, jonka saan sit ottaa käsimatkatavaroihin mukaan kotiin mennessä ja toki myös Lontoon reissulle. Ei ehkä tartte kenenkään edes kysyä et minkä värinen laukku on kyseessä kun sen jokainen kuitenkin tietää tai voi vähintää arvata. Mutta en mä vaan voinu vastustaa sitä ihanaa vaaleanpunaista unelmaa joka mulle kiinakaupan hyllyllä oikein huuteli :D Eikä se kyllä ollu hinnallakaan pilattu, makso kokonaista 25 euroa! :D



Säät täällä on selvästi alkanu viilentyä ja nyt parin viimeisen päivän aikana ulkona on tuullu melkosen paljon. Eli voispa melkeen sanoa että kyllä se taitaa talvi tulla tännekkin, ei tosin ihan nyt samassa mittakaavassa kuin mitä Suomessa. Heti kun lämpötila on päivisin jäänyt alle 20 asteen niin määhän oon ollu ihan jäässä. Ei tartte enää oikeestaan kun haaveilla siitä että laittaisi shortsit jalkaansa :D Mutta kai se nyt kuitenkin tässä lähiaikoina vielä tuo lämpö kohoaa takaisin yli 20 asteen. Vaikka varmasti hassulta kuulostaakin Suomessa lukiessa että täällä on jäässä jo heti kun lämpötila on alle 20 mutta täällä 2 kuukauden aikana kerkes tottua tohon melkeen 30 asteen lämpöön, melkeen tyyneen ilmaan ja pilvettömään auringon paisteeseen. Mutta voiko kukaan suomalainen rehellisesti käsi sydämellä sanoa et saunan jälkeen alle 20 asteen lämpötila tuntuu lämpimältä?! :D
Maailman parasta ruisleipää! :)
Täällä se kylmyys sisällä tuntuu erittäin inhottavalta kun lattiat pääasiassa ovat pelkkiä kivilattioita eikähän niissä mitään lattialämmityksiä täällä ole. Joten olen erityisen tyytyväinen siitä että mukana on villasukat ja muutakin lämmintä vaatetta, ettei nyt aivan palellu tänne sisälle. Ja ainoo lämmitysmuoto täällä on ilmalämpöpumppu, jota ei juurikaan hirviä käyttää kun täällä sähkö on kallista. Eli ei auta muu kun joko yrittää liikunnan avulla pitää itsensä lämpimänä täällä sisällä tai sit ruveta lisäämään vaatekerroksia :D
Nyt olis niin ihana vaan päästä kyhjöttämään lämpimän leivinuunin kylkeen tai päästä kunnolla puulämmitteiseen saunaan!!!! :) Mutta jospa mää jo kuukauden päästä olen päässy nauttimaan niistä ihanuuksista ruisleivän lisäksi!! :)





Tänään oli taas harkkapäivä ja kyllä mä vaan edelleen tykkään tuolla ensiavun tarkkailussa olla, vaikkei nyt siellä ihan koko ajan olekkaan hirveetä kiirettä ja melskettä. Siellä mä oon päässy kanyloimaan useamman kerran ja saanut sen jopa onnistumaan. Samoin kun verinäytteet ottaminen ja EKG:n ottaminen alkaa jo luonnistua. Voinpa kyllä oikeestaan sanoa, että tään reilun viikon EA:n tarkkailussa olon aikana oon oppinu enemmän kun koko 8 viikon aikana 2. kerroksessa. Omien kokemusten ja mielipiteiden perusteella minut on paremmin otettu vastaan juurikan tuolla EA:ssa ja mulle on jaksettu selittää asioita alusta lähtien sekä näiden sairaanhoitajien kielitaito on parempi. Että jopa minä ymmärrän siitä jotain! :D

Perjantaina olisi siis viimein lähtö Lontooseen! :) Vähä välillä ajatteluttaa että uskaltaakohan sinne edes lähteä viime aikaisten hirmutekojen takia, mutta ei tässä maailmassa voi liikaa ruveta pelkäämään. Mutta Lontoon reissulta kotiutumisen jälkeen aika on kerennyt vierähtää jo joulukuun puolelle ja sit mä pääsen pian kotiin!!! :)

<3 Terhi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti